توصیف مختصر

علیرضا محمودنیا

دانشیار

 

 (+9821)883211311

Email: Alirezamahmmudnia@yahoo.com

سوابق تحصیلی
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغ‌التحصیلى
میانگین کل
1
دکتری تخصصی تاریخ وفلسفه تعلیم وتربیت
1376/03/31
دانشجویان تحت راهنمایی
#
عنوان
افراد
1
بررسی فلسفه تربیت معلم از دارالفنون
سیدلطیف عبادی نژادحسینی
2
زمینه های ایجادتفکر نقاد
نادر احمدضیا
3
فلسفه زیبایی شناسی و نقش آن در تربیت عاطفی کودک
اعظم مرادی کوچی
4
بررسی وتبیین اهداف تربیتی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان و مقایسه ی آن با اهداف مصوبه آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران
مینا خدادادوند
5
بررسی تطبیقی انسان شناسی در اندیشه استاد مطهری و فوکو و دلالتهای آن در اهداف تعلیم وتربیت
ابراهیم نجمی
6
نقش زیبایی شناسی در تربیت هنری دوره ابتدایی
خدیجه صاحبدادی
7
نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان با تاکید بر قران کریم
محمود پوررحمانی زرندی
8
فلسفه رسانه و نقش آن در تربیت اجتماعی با تاکید بر نظریه دریافت
حامد پورمراد
9
تحلیل تطبیقی دیدگاههای تربیت اخلاقی کانت وریجارد رورتی
ماشاله ویسی چراغ آبادی
10
ابعاد عدالت تربیتی از نظرنهج البلاغه و کاربرد آن در تدریس
سیده صدیقه سفیداری
11
تبیین معنای زندگی در نهج البلاغه و استخراج دلالت های تربیتی آن
فرشته معظمی گودرزی
12
بررسی زمینه های ایجاد تفکر نقاددر برنامه درسی مقطع راهنمایی
نادر احمدضیا
13
فلسفه تربیت سیاسی بر مبنای گفتمان مهدویت
علی فغانی
14
فلسفه کسب رزق حلال در آیات و روایات و دلالت های تربیت اقتصادی
محمدحسین کاظمی
15
بررسی تطبیقی اندیشه های تربیتی فارابی و ژان ژاک روسو با تاکید بر تربیت اجتماعی
مرتضی مختاری
16
تبیین مبانی فلسفی نظریه پیچیدگی و استلزامات آن در برنامه درسی
پروانه نجاریان
17
تحلیل معرفت عقلانی دردفتراول مثنوی مولاناودلالت های آن بر اهداف تربیت دینی
سمیه دهمرده
18
بررسی سیره نظری و عملی امام موسی صدر به منظور استنتاج فلسفه تربیتی
معصومه عبدلی
19
تحلیل فلسفی و نقد مفاهیم دیگری و مسولیت با تاکید بر اندیشه های ایمانوئل لویناس و ......
حامد صبوری
20
بررسی اهداف و روشهای تربیت معنوی در نهج البلاغه
محمد شیخه
21
بررسی تطبیقی کنش های اجتماعی مبتنی بر رویکرده های عملگرایی (با تاکید بر دیویی )و (انتقادی با تاکید بر هابر ماس ) و دلالت های آن در تربیت اجتماعی
حمیرا برزیده
22
تحلیل تطبیقی اتوپیای توماس مور و آرمانشهر مهدوی از دیدگاه مطهری و دلالت های تربیت اخلاقی آنها
محمد الهی نسب
23
تبیین ابعاد اجتماعی دعا در نهج البلاغه و دلالت ها ی آن در تربیت اجتماعی
سجاد رقیبی افشارجقی
24
بررسی نقش معلم به منزله بازتولید نابرابریهای اجتماعی در برنامه درسی پنهان
ناصر فلاح بویه
25
بررسی ارزش های اجتماعی در قرآن کریم و دلالت های آن بر تربیت اجتماعی
مصطفی امانی هارونی
26
طراحی الگوی مفهومی اخلاق باور مبتنی بر بایسته های معرفت شناسی اخلاق باور در دیدگاه آیت ا... جوادی آملی
علی اقایی
27
تبیین فلسفه زندگی درسیره نظری و عملی امام رضا (ع) بمنظور ارائه الگوی تربیتی برای سبک زندگی خانواده
رابعه هراتی
28
تبیین فلسفه عدالت جنسیتی مبتنی بر اسناد بالا دستی به منظور ارائه الگویی مفهومی در عرصه تربیت جنسیتی
مینو حقیقی فشی
29
طراحی الگوی مفهومی تربیت بر اساس مبانی فلسفی برگرفته از سخنان امام علی علیه السلام
عباس چراغ چشم
30
تبیین فلسفه بدن هوشمند (بدنمندی) و پیشنهاد چارچوبی برای آموزش مهارت‌ها در دوره ابتدایی
اشرف اکبری
31
تبیین مبانی اخلاق مدیریت پسا ساختارگرایانه با تاکید بر آراء فوکو و اشارات آن بر کنشگری مدیران
سیدسعید حسینی
32
بررسی نسبت بین مسائل ریاضی و مسائل فلسفی به منظور استفاده از روشهای فلسفی در آموزش و حل مسائل ریاضی
زهرا فلاحان
33
پیامدها و چالشهای کار معلمی مبتنی بر معرفت قلبی برگرفته از دیدگاه علامه طباطبایی
نجمه اصغرزاده
34
تبیین الگوی حیات تعادلی در سبک زندگی فلسفی با خوانشی تربیتی از اندیشه ی امام خمینی ره
یاسر اصلانی
35
تحلیل- گفتمان انتقادی-خصوصی سازی آموزش و پرورش- انقلاب اسلامی
کبری احمدوند
36
تبیین ابعاد اجتماعی تربیت در اندیش? فیشته بمنظور بدست دادن مفهومی اجتماع‌گرایانه از تربیت طبیعی با تکیه بر آراء روسو
سیدعلی یزدانی
37
تبیین رابطه عشق و عقل در اندیشه علامه طباطبایی و اشارات آن بر تربیت هنری با تاکید بر تفسیرالمیزان
زهرا احمدی
38
فراگفتمان فلسفه پژوهش در نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی: تحلیل تطبیقی گفتمان پژوهش
حمید ورمزیاری
39
واکاوی اندیشه های فلسفی دلوز و اشارات آن در آموزش هنر
بهرام مرادی
40
اشاراتی در تربیت هنری بر بنیاد نسبت عشق و عقل در اندیشه علامه طباطبایی
زهرا احمدی
41
تحلیل انتقادی گفتمان عدالت آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان بعد از انقلاب اسلامی ایران
حمید محیطی اردکانی
42
فراگفتمان فلسف? پژوهش در نظام تعلیم و تربیت دانشگاهی: تحلیل تطبیقی گفتمان پژوهش
حمید ورمزیاری
43
تبیین و نقد معنویت گرائی نوپدید براساس مبانی فلسفی معنویت گرائی قرآنی به منظور ارائه ی چارچوبی نظری برای تربیت معنوی
سیاوش مظفری
44
بررسی تلفیق آموزش چهره به چهره و مجازی براساس فلسفه تکنولوژی هایدگرو اشارات آن درتعامل معلم و شاگردان
سمیه عالم خوش خلق
45
بررسی دیدگاه هستی شناسانه ی محتشم کاشانی و اشارات آن برای تربیت اسلامی
سجاد شاکری
46
طراحیالگوی مفهمومی تربیت بر اساس مبانی فلسفی برگرفته از سخنان امام علی (ع)
عباس چراغ چشم
47
روایت نگاری فلسفه آموزش مجازی براساس تجربه معلمان ابتدایی منطقه 3 کرج در دوران کرونا و پس از کرونا
ثریا جلیلیان
48
روایت نگاری معلمان ابتدایی منطقه 18 تهران از اهمیت ، شیوه ها و چالش های آموزش ریاضی با رویکرد تجربی
هانیه جدیدی
49
اشارات اموزش همزیستی مسالمت امیز مبتنی بر صبر اجتماعی درقران
الهه غلامرضایی نژاد
50
تبیین ارتباط معلم وشاگرد در آموزش مجازی بر اساس فلسفه ( من - ت. ) مارتین بوبر
زلیخا رضایی حیدری
51
روایتگری معلمان ابتدایی از فلسفه و شیوه آموزش مجازی(سامانه شاد) در کنار آموزش حضوری
مهسا رئیس وند
دروس ترم جاری
721 - مکاتب فلسفی و آراء تربیتی 2 - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
802 - فلسفه اسلامی (پیشنیاز) - روز: چهارشنبه - از ساعت 15:30 تا 17:30
678 - تعلیم و تربیت اسلامی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
710 - سمیناردرمسائل تربیتی - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
713 - نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی - روز: سه شنبه - از ساعت 08:00 تا 09:30
713 - نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:00
710 - سمیناردرمسائل تربیتی - روز: دوشنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
713 - نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی - روز: دوشنبه - از ساعت 08:00 تا 10:00
713 - نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی - روز: سه شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00
257 - مکتب های فلسفی و نظریه های تربیتی - روز: یک شنبه - از ساعت 13:30 تا 15:30
206 - مبانی فلسفی مشاوره و روان درمانی - روز: یک شنبه - از ساعت 10:00 تا 12:00